Great start

-English-

From Friday, May 13th until Sunday, May 15th, the 3rd-grade student Martín Aldana took part at the Club Farallones de Cali, where he made an excellent performance in the Children’s Tennis Tournament. Martín got runner-up in doubles with his partner, Jacobo Pérez. Also, Martín told us how was the competition and what he likes the most about tennis.

Martín started playing Tennis when he was three years old, due to the pandemic, he stop playing tennis for a period of time. Last year he resumed his classes and now he’s taking classes three times a week to make it up for the lost time. “His motivation is the passion he has for playing tennis,” Said Diana Carolina Lasso, Martín’s Mom.” The joy of learning and his desire to get better and better in order to get into a competitive level”.

Martín describes how he feels when he’s playing Tennis. “I love it because is a very calming sport, sometimes is confusing, we don’t know who’s gonna win. But when I’m playing I feel so excited.” Says Martín. “ His family is always motivating him in every match “My mom and dad believe that I’m very good at Tennis and I have a future ahead of me.”

“The tournament was great, I enjoy it a lot, I meet new people” declares Martín after his competition last month. Martín is always ready to make a performance at any tournament “He challenges himself to attend the different tournaments such as departmental and national children’s festivals with the company of us, his parents, to create new experiences.

Congratulations Martin on your great triumph in the Tennis tournament!

-Español-

El pasado 13, 14 y 15 de Mayo, el estudiante de 3º Martín Aldana se presentó en el Club Farallones de Cali, en donde realizó una excelente actuación en el torneo infantil de Tenis. Martín quedo de subcampeón en dobles de tenis junto con su compañero, Jacobo Pérez. Martín nos cuenta cómo le fue la competencia y qué es lo que más le gusta del Tenis.

Martín comenzó a jugar Tenis hace tres años, debido a la pandemia tuvo que parar de jugar por un periodo de tiempo. El año pasado volvió a retomar de sus clases, ahora toma clases tres veces por semana para retomar el tiempo perdido. “Su motivación es la pasión que tiene por su deporte” dijo Diana Carolina Lasso, Mamá de Martín “Sus ganas de aprender y su deseo de ser cada vez mejor para llegar a un nivel competitivo.”

Martín describe como lo hace sentir el Tenis cada vez que esta jugando “A mi me gusta que es un deporte muy relajado, es muy confuso, no se sabe quién va a ganar, cuando juego tenis me siento muy feliz,” comento Martín. Su familia siempre lo esta motivando ante cada partido “Mis papás piensan que soy muy bueno y que tengo un futuro para el tenis.”

“Me fue muy bien en el torneo y lo disfruté mucho, conocí mucha gente.” dijo Martín tras su competencia el mes pasado. Martín siempre esta dispuesto a presentarse ante cada torneo “Le motiva asistir a los diferentes festivales infantiles departamentales y nacionales en compañía de nosotros sus padres creando nuevas experiencias,” reveló Diana Carolina Lasso.

¡Felicidades Martín por tu gran triunfo en el torneo de Tenis!

More To Explore

CCB News

Clubs for everyone at Primary!

-English- It is common to associate extracurricular activities with sports at CCB. However, for some years now, Primary has been thinking and offering a variety